India and the Arctic: searching partners for sustainable development
ISSN 2070-5476
The article is devoted to the analysis of the transformation of Indian Arctic policy. The author points out that the active phase of the policy began in 2007, and identifies three main drivers: science, geopolitical and economic issues. Indian expert and scholars formed a conceptual framework that made it possible to justify the possible Indian expansion to the region, and the Indian leadership started the discussion and subsequent adoption of a new Arctic policy in 2022.
Keywords: Arctic | India | Northern Sea Route | China |
Russian Science Citation Index
OTHER PUBLICATIONS ON THIS TOPIC
Labetskaya Ekaterina
Арктический вектор евразийского партнерства // Наш дом – Евразия. Доклады и материалы Международной конференции. М.: Международный институт Питирима Сорокина – Николая Кондратьева, 2018. – сс. 69-80.
Gudev Pavel
The Northern Sea Route: problems of national status legitimization under international law.Part I
Ignatev Sergei
Southeast Asia in China’s Project “The 21st Century Maritime Silk Road”: The Security Dimension
Gudev Pavel
New risks and opportunities for interstate cooperation in the Arctic
Kupriyanov Alexey
Constructing the Arcto-Pacific: New Challenges and Opportunities // Russia in Global Affairs. 2020. Issue 4. P. 178-191. DOI 10.31278/1810-6374-2020-18-4-178-191
Romashkina Natalia, Melnikov D.
Политика России в Арктике: актуальные правовые, экономические и военные проблемы [Текст] / Н.П. Ромашкина, Д.Н. Мельников // Стратегическая стабильность.. – 2017. – № 4. – С. 66-76.
Gudev Pavel
The Conflict Potential of the Arctic: Myth or Reality?
Nikolaev Nikolai
Промежуточные итоги развития европейского вектора китайской инициативы «Ледовый Шелковый путь» // Современная Европа. 2024. № 3. С. 196-208. DOI 10.31857/S0201708324030161.
Labetskaya Ekaterina
Трансарктические перспективы Иберо-Америки // Евразийский союз ученых : международный электронный научный журнал. 2020. Т. 1, № 4/73 (6). С. 36-39. DOI 10.31618/ESU.2413-9335.2020.6.73.687. URL: https://euroasia-science.ru/politicheskie-nauki/transarkticheskie-perspektivy-iberoameriki-36-39 (дата обращения: 16.10.2020).
Gudev Pavel
The Northern Sea Route: Problems of National Status Legitimization under International Law. Part II
Gemueva K.A., Salitskii Alexander, Shakhmatov A.
Индия и Китай в мировой экономике, энергетике и политике. М.: Ин-т стран Востока, 2015, 148 с.
Gudev Pavel
Перспективы формирования международного режима в Арктике [Текст] / П. Гудев // Международная жизнь. – 2014. – № 2. – С. 88 – 101.
Buzin I., Klyachkin S., Grigoriev Mikhail
Сжатия ледяного покрова в Печорском море: природное явление и его влияние на морские операции // Арктика: экология и экономика. 2022. Т. 12, № 4. С. 500-512. DOI 10.25283/2223-4594-2022-4-500-512.
Salitskii Alexander, Shakhmatov A.
Китай и Индия: новые двигатели глобальной экономики? [Текст] / А.И. Салицкий, А.В. Шахматов // Вестник Российской академии наук=Herald of the Russian Academy of Sciences. – 2013. – Т. 83. – № 5. – С. 453 – 458.
Kupriyanov Alexey
Великий южноазиатский поворот [Текст] / А. В. Куприянов // Россия в глобальной политике. – 2018. – № 6. – С. 193-203.
Ignatev Sergei
Аспекты безопасности Морского Шелкового пути XXI века. [Текст] / С.В. Игнатьев // Russia Policy Review. – 2017. – Т. 1. – № 3. – С. 21-26.
Volodin Andrey
Активность Индии в Арктике и Антарктике [Текст] / А.Г. Володин // Россия и мир. Вестник Дипломатической академии МИД России. – 2014. – № 1. – С. 42 – 49.
Grigoriev Mikhail
Задачи развития северного морского пути как составной части комплексной транспортной системы арктической зоны России // Научные труды Вольного экономического общества России. 2022. Т. 233, № 1. С. 109-132. DOI 10.38197/2072-2060-2022-233-1-109-132.
Grigoriev Mikhail
Проблемы освоения минеральных ресурсов с круглогодичным вывозом продукции из акватории Северного морского пути // Безопасность труда в промышленности. 2020. № 1. С. 42-51. DOI 10.24000/0409-2961-2020-1-42-51.
Grigoriev Mikhail
Моделирование грузопотока в акватории Северного морского пути в целях оценки риска аварий // Безопасность труда в промышленности. 2020. № 6. С. 46-58. DOI 10.24000/0409-2961-2020-6-46-58.
Related publications
No comments